Wyznaczniki dobrego hotelu

luksusowy hotelCzęsto można usłyszeć pytanie o to, czy istnieje coś takiego, jak obiektywne kryteria, które pozwoliłyby nam na dokonanie podziału hoteli na lepsze i gorsze. Czy zatem można mówić o wyznacznikach, które wskazują nam na lepsze i gorsze hotele?

Oczywiście, na pierwszy plan wysuwa się standard hotelu, w przypadku tych dobrych normą są dziś więc pokoje, w których znajduje się prywatna łazienka, dostęp do bezprzewodowego Internetu oraz telefon i telewizja satelitarna. Nie można też zapominać o tym, że w pokojach o podwyższonym standardzie na gości powinny czekać takie niestandardowe rozwiązania, jak choćby zestawy przeznaczone do parzenia kawy oraz herbaty, sejfy i minibary. Im lista udogodnień jest dłuższa, tym lepsze wrażenie robi lokal, w którym udogodnienia takie się znajdują.

hotel dla biznesmena

Kolejnym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę jest metraż charakterystyczny dla apartamentów i pokoi. Pomieszczenia powinny być nie tylko duże, ale i przestrzenne, goście mogą bowiem wtedy czuć się w nich swobodnie. Co więcej, mamy prawo oczekiwać przestrzeni rozsądnie zagospodarowanej, przejście zablokowane przez meble jest więc dziś nie do zaakceptowania.

Osoby, które decydują się na pobyt w hotelu o wysokim standardzie powinny liczyć na coś więcej niż tylko na komfortowy nocleg. Mają prawo liczyć również na znakomite śniadanie z bogatym, różnorodnym i zmiennym menu. Co więcej, produkty królujące na stołach powinny być systematycznie donoszone przez obsługę tak, aby klienci nie mieli wrażenia, że czegoś im brakuje. Innym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę jest lokalizacja hoteli, ta również powinna bowiem odpowiadać oczekiwaniom gości, z myślą o których utworzono konkretny hotel.

Jeśli zatem hotel powstał z myślą o turystach, ci ostatni nie powinni mieć problemów z dostaniem się w miejsca atrakcyjne turystycznie. Warto też zwrócić uwagę na zatrudniony w hotelu personel, wysokie standardy obsługi klienta to dziś bowiem norma. Szczególnie duża rolę mają do odegrania recepcjoniści, od których oczekuje się otwartości nawet na dość nietypowe życzenia klientów.

Zobacz również